IPRED ?

Usch detta är så retfullt , för det är så uppenbart vart skon klämmer i detta. IPRED-lagen är ju den nya lagen angående fildelning som ger polisen möjligheten att begära internet bolagen att ge ut ip-addresser från misstänkta fildelare. Det är också stora summor i böter som väntar den som åker fast , och det är uppenbart att problemet med fildelning är att dom är medvetna om att dom skulle kunna tjäna mer pengar om folk inte laddade ner deras material , och de är klart att är man en girig jävla snåljååp så kommer man ju börja gnälla , för trots fildelningen har ju alltid film industrin tjänat pengar , för inte tala om musik industrin , om du tänker på alla jävla radio kanaler som finns som har stim licens så kan dom ju inte säga att dom inte tjänar några pengar. Det gäller bara att jobba för att bli känd , sen kan man luta sig tillbaka och låta pengarna rulla in , och det roliga i det hela är att både film producenter , författare , artister och skådespelare tjänade trots fildelningen bra mycket mer än vad en genomsnittlig svensk gör , för inte tala om dom som bor i usa . Sen har ju säkerligen staten tagit tillfället i akt att ochså kamma till sig lite pengar i detta. Men grejen är också som så att vi som laddar ner gör egentligen inget olagligt , för om någon hade öppnat en butik i stan där dom gav ut gratis filmer hade de ju inte varit olagligt att gå ner o ta ett par filmer , om de nu är så att filmerna är stulna är de ju polisens jobb att stänga ner butiken , inte försöka spåra alla de som varit där o hämtat film . För vilken nytta kommer de att göra ? Butiken och filmerna finns ju fortfarande kvar , så de jag försöker säga med min lilla metafor är att , gör det lagligt att ladda ner , men gör det olagligt att ladda upp. För om ingen laddar upp finns det ju inget att ladda ner ? Så om man kan reducera fildelningen genom att ge sig på kärnan , varför ger man sig då på ytterkanten ? Aja , om jag ska vara ärlig är jag inte jätte insatt i lagbeslutet men konceptet stör mig , och att man inte försöker lösa det så att alla blir nöjda stör mig det också , för dom möjligheterna finns !
.TearZDesigns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0