Barnprogram

Detta är absolut inte baserat på fakta , men de är så jag uppfattar de.
Jag tycker det är lite fult att folk försöker tjäna pengar på att göra "dåliga" barnfilmer och barnprogram , för jag skulle inte vilja påstå att de är så vanligt att dom lägger ner pengar på animering , musik , röster och story överhuvudtaget. Det är också det som gör de till just barnprogram , för det är bara barn som kan kolla på de för det är så fruktansvärt dåligt. Men tittar man på t.ex Shrek , Ice Age , Over the Hedge och andra filmer så är ju de också barnfilm , men de är filmer som alla kan kolla på. Dom lyckas klämma in en story som är passande för både barn och vuxna , de är humor för alla , och det är framförallt barnvänligt. Men då kan ju folk säga att " Men varför är det så viktigt att vuxna ska kunna titta på det ?" , det är inte de som är viktigt utan det som stör mig är moralen bakom det hela , att man skapar en väldigt taskigt och opreffesionellt utformad produkt och tjänar pengar på att sina tittare inte vet vad som är dåligt eller bra för dom är barn. Själva grejen med att föreldrar ska kunna se de med handlar också lite om ansvar , det är ju en förälders ansvar att se till ens barn inte blir helt vilseledd av buskapen som finns i alla barnprogram , och budskapen är ganska ofta påverkade av politiska åsikter. För hur brukar relationen se ut mellan mamma och pappa i barnprogrammen ? Jo mamma är hemma och lagar mat och pappa jobbar , sånt påverkar ju inte oss som är äldre , för vi är medvetna om att det finns olika alternativ , men det är fult och ja känner att man försöker manipulera och bygga ett samhälle vi strävar efter att komma ifrån. Bara en av många tankar i mitt huvud. Tack för mig =)
.TearZDesigns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0